Uitgelicht project: dakbedekking vervangen

2 mei 2022

 

 

 

Uitgelicht project

Vervangen dakbedekking

Er is geen één product uit ons assortiment waarbij de meningen zó over uiteenlopen als bij polycarbonaat. De ene klant vindt het prachtig en de andere klant wilt er niets van hebben. Een typisch gevalletje van ‘smaken verschillen’.

Polycarbonaat is een zeer duurzaam materiaal, kent prachtige eigenschappen, is goedkoper dan glas en gaat – bij goed onderhoud – een leven lang mee. Regelmatig breiden wij bestaande veranda’s met een dak van polycarbonaat uit met bijvoorbeeld voor- en zijwanden. Tijdens een adviesgesprek vragen we altijd hoe lang de te uitbreiden veranda er staat. Puur uit interesse maar ook om alvast voor te analyseren of er mogelijke problemen zouden kunnen zijn. Regelmatig staan we versteld van hoe mooi polycarbonaat kan zijn, ook na jaren van dienstdoen. Onlangs nog bij een klant in Dordrecht waar we binnenkort de veranda gaan omtoveren naar een tuinkamer. De veranda staat er al 8 jaar maar het dak ziet eruit alsof de veranda vorige week is geplaatst.

Polycarbonaat is zeer duurzaam, kent prachtige eigenschappen, is goedkoper dan glas en gaat - bij goed onderhoud - een leven lang mee.

Maar we zien ook anders. Zoals bij het project in het Utrechtse Leersum. Het polycarbonaat was door de vorige bewoners dusdanig verwaarloosd dat het er allerminst fraai uit zag. Grondige schoonmaakbeurten mocht niet meer baten. De nieuwe bewoners hadden dit in beginsel naast hun neergelegd want bij een verhuizing komen ten slotte veel kostenposten kijken. Stuken, verven, een nieuwe vloer, een nieuwe keuken en inrichten was prioriteit. De bewoners waren net gesetteld in hun nieuwe woning en er werd volop gebruik gemaakt van de veranda tot een aantal maanden na het intreden heftig natuurgeweld (windhoos Leersum juni 2021, red.) de gehele tuin had verwoest. Hierbij was het dak ook niet ongeschonden gebleven. De grote hagelstenen hadden grote gaten gemaakt in het dak. Het dak was zo lek als een mandje en rijp voor de vuilstort. Dit was voor de klanten reden om over te gaan op actie.

Begin maart kwamen de klanten bij ons op de radar via een advertentie op Facebook. Kort na het eerste contact gingen we op bezoek om kennis te maken, de balans op te maken en te kijken wat we voor ze konden betekenen. Tijdens het gesprek kwam naar voren dat de verzekeraar niet echt meebewoog en zich beriep op een aantal clausules waardoor niet het volledige schadebedrag werd uitgekeerd. Dezelfde verzekeraar die bij de buren wél alles had vergoed met onbegrip en onmacht tot gevolg.

Blijven hangen in dingen schiet er niet op en daarom werden we een aantal dagen na de afspraak gebeld met een goedkeuring. Drie weken later waren we bij de klant terug en hebben we binnen een dag de kapotte en vieze polycarbonaatplaten vervangen voor frisse nieuwe platen. Het resultaat mag er zijn! 

Voor en na

Bekijk de foto's

Deel deze blog

Offerte aanvragen
Afspraak maken
error: Content is beveiligd!